عمالقة الطب
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

عمالقة الطب

ابداع العمالقة

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

إدخل على نت الموبايل فودافون ببلاش .. مجربة

كاتب الموضوعرسالة
drshefo

إدخل على نت الموبايل فودافون ببلاش .. مجربة  Empty
مُساهمةموضوع: إدخل على نت الموبايل فودافون ببلاش .. مجربة    إدخل على نت الموبايل فودافون ببلاش .. مجربة  Icon_minitimeالأربعاء 11 مايو 2011, 7:49 pm

اخوانى السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
عشان مضيعش وقتكم - ده شرح ازاي تعمل اعداات فودافون لايف وتدخل علي النت وتحمل الي انت عاوزه علي التليفون حتى لو مش معاك رصيـد . وانسى كلام الشركـه خالص . جرب وانت مش معاك
للصراحه الموضوع منقول من منتدى اجنبى . ومش بيشتغل مع كل الموبايلات . بس انا علي n70 الي عاوز يجرب اوكـ الي مش عاوز اوكـ

الشرح -------------
1 - Activate ur vodafone live & mms services which is free هتشغل خدمه اللايف عندك باتصاله بخدمه العملاء
2 -Create new profile or modify vodafone live profile which is exist in ur connection-> access point options or whtevr or wherevr i dont use all urs hansets ha ha ha.
Ok then هتدخل علي الضبط - ضبط الاتصال - نقاط الوصول - انشاء نقطه وصول جديده - هجيبلك 2 اوبشن . اختار اول واحد ( نفس الاعدادات (
3- enter the access point thats you just made .. ادخل علي نقطه الوصول الي انت لسه عاملها وخليـك معايه
4- connection name=Vodafone free
data bearer= gprs or packet data
access point name = Smartnet
authentication= Normal
then goto in advanced settings and then
ثم إدخل ارقام البروكسى التالية

proxy server address= 100.1.200.99
proxy port number=8080
وإذا لم تعمل إستخدم التاليين قم بالتعديل على vodafone mms أدخل البروكسى التالى
72.55.191.6
3128

--------------------------------------------------------------------------
How dos it work ?
الموضوع كله انك بتغير بروكسي الشركه لبروكسي تانى النفخ بتاع بياناته عالى .
بالظبط نفس فكره الاوبرا مينى . حتى لو مش معاك رصيد بردو بيشتغل عشان البروكسي بتاعه .

----------------------------------------------------------------------------
الوقتى مبروك عليـك . ازاى بقه تشتغل نت ببلاش ؟؟؟؟
هتفتح الويب عن طريق متصفح الموبايل العادى زتعمل كونيكت بايى موقع بس عن طريق الكونيكشن الي انت عملته ... هيشتغل ؟؟؟ ايوه هيشتغل .. وتسيبه بقه شغال مع نفســه . وانت كده ضمنت ان النت مش هيفصل منك ... وبعدين تروح تشغل اي متصفح نت تانىىى وتعيـــش نت ببلاش .. اي متصفح كمثال الاوبرا .. ولو مش عندك قولى وانا اجيبلهولك . اي متصفح لو عاوزه انا تحت امرك .--------------------------

إدخل على نت الموبايل فودافون ببلاش .. مجربة
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» الدخول على النت ببلاش البروكسيات لجميع الشبكات